maaliskuu 28, 2024, 19:34:37 ip

Uutiset:

Tervetuloa Suomen eQSO k?ytt?jien foorumille .


vaaka antenni

Aloittaja kake, joulukuu 21, 2007, 12:13:43 ip

« edellinen - seuraava »

kake

Onko vaaka antennilla parempi kuuluvuus h?iri?isiss? keleiss? jossa  kaikki  muut on pysty anten-
nin varassa ? Kokemus on yhdelt? illalta hyv? , Ven?j?lt? tuli pysty polarissa taulun t?yteen kun vaihtoi vaaka antennille tuli hiljainen keli , vaikka suuntaili Ven?j?n suuntaan .
Olisin kokemuksista kiinnostunut toisilta LA k?ytt?jilt? .
kake

0tt0

#1
joulukuu 21, 2007, 22:37:47 ip Viimeisin muokkaus: joulukuu 23, 2007, 20:22:48 ip käyttäjältä 0tt0
 :) "Vakaa vaakainen antenni", ei reagoi staattisiin, eik? ilmastoon liittyviin h?iri?ihin, suurin osa radioliikennett? h?iritsevist? tekij?ist? , ilmenee vertikaalisina signaaleina.Muuten toi horisontaalinen antenni on semmonen tosi rauhallisen henkil?n antenni, viikkokausiin, ei kuulu mit??n ;).
Vaakapolarisaatio on "modulaatio yst?v?llinen" h?iri?t muuttavat signaalia, mutta eiv?t modulaatiota, eli yhteyden varsinaista tarkoitusta, ??ni kuuluu, vaikka ei ole havaittavaa signaalia. ;)
Todella pitkiss? yhteyksiss?, polarisaatiolla ei ole merkityst?, sill? kun on taipumuksia kierty? matkansa varrella.
Varmuudessa vara parempi valitse antennikso Qadi, ymm?rt?? yst?vi? sielt? sun t??lt?. ;)
Ohrapuuro ja ruisleip?.......selitt?? kaiken

kake

Lis?? kokeilustani . Olen kahtena iltana kokeillut Oskarin asemaan ja
mulla oli suunta hakusessa kolmielementisell? jakilla , ei oletus suunta ollut
oikea . Kiitos Ottolle asian tiimoilta kokeillaan jos asemia ois enemm?n ?
Mulla on k??nt?j? nyt kokeilussa miten se toimii talvella ?
K??nt?j? on halpa posti kuluineen 90 Euroo , ehk? siihen pit?? laittaa polarisaation
k??nt?j? ja nostaa ens kes?n? 10 metrist? ylemm?s . Mutta jatkan kokeiluja iltaisin
t?st? korkeudesta . Olen CB ll? kanava 20 pystypolarisaatiolla kuuntelulla , joka on
jakin yl?puolella . Onko t?ss? l?hist?ll? muita vaaka-asemia ? Sijaintini  KP 23 VV .
Rauhallista joulua  ja  Onnellista uutta vuotta .
kake

simson

t??ll? on noin 9metri? maasta 3 element. yagi kiinte?sti
vain suunnattuna eurooppaan ei juuri nyt k??nt?mahdollisuutta !
siis SE 60.ll? Kalajoella !
kyll? se toisinaan kelill? on parempi kuin pystyk?ppi kyljelt?
j?? venakot vaimemmaksi !!!
htphoto.fi

0tt0

 :) Useinkin se jagin suunta on jotain aivan muuta, ku oletettu,eli mekaaninen :o 8)
Ohrapuuro ja ruisleip?.......selitt?? kaiken

SIILI

juu tota tota kokeilen ittekkin tuota vaaka antennia eli dipolia...saapi n?h? mihin se vorkkii sitten? suunnat olisi etel? ja pohjoinen.it? l?nsi talot edess??kuulllaan jossain jaksoilla...

pienari

Tosahan toi 3el yagi on vaakassa  etel??n .
Paljon pilalle tinailtuja koneita .